Summa sidvisningar

onsdag 14 september 2011

Mer mango åt folket - eller mig!

Jag älskar mango. Färsk mango kan man ha till allt, allt och åter allt. Smaken är som bäst när den på gränsen till rutten med den alldeles gyllengula färgen innanför skalet. Igår köpte jag två mangos (eller heter det mangosar?). Idag åt jag den ena.

Såhär gjorde jag: Tag bort skalet från mangon och skär bort fruktköttet från kärnan. Lägg det i en mixer/matberedare och höll i 1 dl mjölk. Mixa tills det blir en tjock, krämig konsistens. Häll upp i en skål och avnjut.

Det var riktigt gott! Påminner lite om chokladpudding fast med mangosmak, såklart.

Nu ska jag skriva lite på en uppgift till skolan, plocka undan i huset, slänga i en maskin tvätt och därefter: sticka hela kvällen på mitt nya projekt.

Njut av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar