Summa sidvisningar

tisdag 9 augusti 2011

Pyssel pågår ändå

Under de senaste veckorna har vi pysslat hemma ändå. Ny dörr till uterummet är på plats och ett femtiotal pärlplattor a la glasunderläggsstorlek har tillverkats i olika motiv. Det är kul med pärlplattor; vansinnigt roligt till och med!

Just nu sitter jag och skriver en omtenta. Det går sakta men säkert framåt. Jag har lovat mig själv att ha skickat in den på torsdag kl. 23.00. Sen ska jag ha sommarlov till den 29/8 när skolan börjar igen, på riktigt. Jag är inte helt bekväm med det dock. Å andra sidan; en chans till förtjänar allt.

Annars på stickfronten har jag nästan nyligen stickat klart en pulsvärmare i svart/vit-randig-modell utan tumme. Den blev väldigt smal trots att jag ökade maskorna i början och varken ökade eller minskade under tiden. Men en likadan till ska snart få bestiga jorden.
Annars har jag funderingar på en stor, orange sjal nu till hösten. Jag ska bara hitta ett roligt mönster som är lagom enkelt. Och det är väl lite där det tar stopp. Reservplan finns dock.

Nu ska jag fortsätta med min tenta. En bit mörk choklad till det och sen; tentan är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar