Summa sidvisningar

fredag 8 april 2011

Att inse

Den här veckan har jag insett ungefär hundra nya saker. Ni får ta del av några av dem:

- Det var betydligt svårare att sticka en högertumme än en vänstertumme. Den högra blev stickad baklänges (!!) med aviga maskor som sen blev räta (??) - jag förstod och förstår ingenting av det. Men tummen kom på plats och nu sitter dem på ett par pulsvärmare.

- Jag har kommit fram till att jag inte behöver hävda mig för att visa att jag är bra. Jag vet att jag är det och det räcker för mig. Jag vet att jag fixar så många saker själv och det finns lika många saker som jag behöver hjälp med.

- Energi. Ett ord jag verkligen vill ha i min kropp varje dag. Energi i form av glädje, skratt, kärlek och vänskap. Och allt det där har jag.

- Val. Jag väljer själv vad jag vill göra och när jag vill göra det. Ingen bryr sig och det känns skönt.

- Jag tycker det är tråkigt att betala räkningarna som kommer. Men jag betalar hellre än att blir ett fall för Lyxfällan. För att vara med där känns inte riktigt som jag.

- Jag är ingen person som gillar att vara stilla. Så nu när jag är inne på min fjärde förkylningsvecka börjar (okej, jag har blivit) jag bli knäpp. Jag vill träna. Svettas med andra damer i samma rum, andas samma skitiga luft och vråla "woohooo" när ledaren peppar. Det är underbart. Jag glömmer aldrig jympan på nyårsafton årssiftet 2010/2011. Vilket pass!

- Jag älskar mina knallcerisa Converse. Om dem någon gång går sönder, försvinner eller bara växer i från mig kommer jag gråta floder. Jag älskar dem.

- Jag älskar också mitt knallgula galontyg jag har i garderoben. Det ska förvandlas till en väska. Jag ser den färdig framför mig - och jag älskar den redan.

- Jag fryser mer än vanligt och det är inget kul. Men vad gör det? Jag har det bra ändå.

Slutsatsen jag kom fram till var att: Jag har ingenting att klaga på överhuvudtaget.

Ha en bra helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar